Όταν μιλάμε για μεσαίο SUV από το πάνω ράφι με premium πολυτελή χαρακτηριστικά, αναφερόμαστε φυσικά στη νέα BMW X3, η οποία ανεβάζει τον πήχη σε δυσθεώρητα ύψη και διαθέτει πλέον πειστικές απαντήσεις.

23 Σεπτεμβρίου, 2024
1:01
Αποστολή στο Μόναχο: Γιάννης Τσιρογιάννης (gt@carmgz.gr)

Η νέα BMW X3 κατασκευάζεται στα εργοστάσια του BMW Group στο Spartanburg (ΗΠΑ) και στο Rosslyn (Νότια Αφρική), μέσω μιας διαδικασίας παραγωγής που εστιάζει στην εξοικονόμηση πόρων και την κυκλικότητα. Έχει γίνει πλέον ένα μοντέλο σχεδόν τόσο εμβληματικό για την BMW, όσο και η σειρά 3 στα σεντάν.

Η νέα γενιά εντυπωσιάζει με τη σχεδίαση της θυμίζοντας XM υπό κλίμακα, προτάσσοντας τις τονισμένες γραμμές της και επιβάλλοντας τους δικούς της οπτικούς κανόνες. Σε ό,τι αφορά στην ουσία, όχι μόνο βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη σε σχέση με πριν, αλλά είναι και μεγαλύτερη σε διαστάσεις από την προηγούμενη.

Είναι 34 mm μακρύτερη, έχοντας μήκος 4.755 mm, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 29 mm φτάνοντας τώρα στα 1.920 mm. Σε συνδυασμό με την μείωση του ύψους στα 1.660 mm (-25 mm) και τα φαρδύτερα μετατρόχια, η νέα γενιά διαθέτει μια ισχυρή και αθλητική εμφάνιση η οποία δεν περνά από πουθενά απαρατήρητη.

Μια σύγχρονη BMW βέβαια και πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το νέο μεσαίο-μεγάλο SUV την X3, διακρίνεται για τις εντός upper class υπηρεσίες, τόσο στον οδηγό όσο και στους επιβάτες. Τα υλικά υψηλής ποιότητας, ο γενναιόδωρος εξοπλισμός, η προηγμένη ψηφιοποίηση και το νέο BMW iDrive με QuickSelect που βασίζεται στο BMW Operating System 9 δίνουν τον τόνο για την δημιουργία μιας premium ατμόσφαιρας στην καμπίνα. Η νέα αρχική οθόνη προβάλλει κάθετα διατεταγμένα εικονίδια λειτουργιών στο ίδιο επίπεδο.

Το QuickSelect επιτρέπει την άμεση ενεργοποίηση των λειτουργιών χωρίς να πρέπει να εισέλθετε σε υπομενού. Το νέο BMW iDrive ελέγχεται αποκλειστικά μέσω αφής και φωνής. Βασίζεται στο BMW Operating System 9, το οποίο ανοίγει επίσης το δρόμο για μια εξατομικευμένη επιλογή πρόσθετων ψηφιακών υπηρεσιών. Αυτές διατίθενται ασύρματα, είτε μέσω του BMW ConnectedDrive Upgrades είτε χάρη σε μια συνεχώς διευρυνόμενη ποικιλία εφαρμογών τρίτων που προσφέρονται ως μέρος του προαιρετικού πακέτου BMW Digital Premium.

Η κυρτή οθόνη BMW Curved Display, το BMW Interaction Bar, το τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος και ο νέας σχεδίασης επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι τα καθοριστικά στοιχεία της σύγχρονης σχεδίασης του cockpit, το οποίο εστιάζει εκ νέου στον οδηγό. Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν στοιχεία φωτισμού σε χρώμα αντίθεσης στην κεντρική κονσόλα και στις επενδύσεις των θυρών.

Αυτό το νέο σχεδιαστικό στοιχείο βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της πόρτας του οδηγού και του συνοδηγού, όπου σχηματίζει ένα περίγραμμα γύρω από τα κουμπιά ελέγχου, τα χειριστήρια εξαερισμού, τους αεραγωγούς και τα στιβαρά ανοίγματα των θυρών που κατά κανόνα αποτελούν χαρακτηριστικό των μοντέλων BMW X. Επιπρόσθετα, οι γενναιόδωροι χώροι και η σύγχρονη ευελιξία συνυπάρχουν με την ξεχωριστή ατμόσφαιρα του εσωτερικού. Ο χώρος φόρτωσης μπορεί να αυξηθεί από 570 έως και 1.700 lt.

Η ευρεία γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων της νέας X3, επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στους τομείς της αποδοτικότητας και των επιδόσεων. Η σειρά περιλαμβάνει όχι μόνο εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά και ένα plug-in υβριδικό σύστημα τελευταίας γενιάς, το οποίο εξασφαλίζει στη νέα X3 30e xDrive των 299 PS το εισιτήριο στον κόσμο του εξηλεκτρισμού.Η ήπια υβριδική τεχνολογία 48V δίνει το παρών σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις, ρίχνοντας το βάρος στη βελτιωμένη αποδοτικότητα και την άμεση παροχή ισχύος.

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας turbo των 2,0 lt της X3 20 xDrive (συνδυασμένη κατανάλωση 7,6 – 6,9 l/100 km, εκπομπές CO2 172 – 156 g/km στον κύκλο WLTP) αποδίδει μέγιστη ισχύ 208 PS και χρειάζεται από στάση να φτάσει στα πρώτα 100 km/h, 7,8 sec. Αυτή η έκδοση θα αποτελέσει και την αιχμή του δόρατος στις αγορές του ευρωπαϊκού νότου, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας αγοράς.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας turbodiesel, με την ίδια χωρητικότητα, X3 20d xDrive (συνδυασμένη κατανάλωση 6,5 – 5,8 l/100 km, εκπομπές CO2 171 – 153 g/km στον κύκλο WLTP) αποδίδει μέγιστη ισχύ 197 PS και διατηρεί το story του diesel επίκαιρο ακόμη και σήμερα. Σημειώστε δε, πως ένας εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel θα προστεθεί στη γκάμα το καλοκαίρι του 2025.

Εννοείται πως το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας και το κερασάκι στην τούρτα είναι η νέα X3 M50 xDrive, η οποία διαθέτει τον ισχυρό εξακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα της M Performance. Ο M TwinPower Turbo των 3,0 lt, συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, ενώ, η μέγιστη απόδοση των 398 PS μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου Steptronic Sport και της έξυπνης τετρακίνησης BMW xDrive.

Η X3 M50 xDrive επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4,6 sec με τον χαρακτηριστικό μπάσο ήχο που ξεσηκώνει θύελλες στο άκουσμά του. Οι πιο μυημένοι φυσικά, θα κατάλαβαν ήδη πως πρόκειται για την “καρδιά” της γνωστής μας M2 με λίγο διαφορετική χαρτογράφηση, προκειμένου να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν καλύτερα οι ανάγκες του πολυτελούς SUV.

Από εκεί και πέρα, η ανάρτηση M Sport με σπορ σύστημα διεύθυνσης και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, τα φρένα M Sport, οι ζάντες ελαφρού κράματος M 20 ιντσών και το διαφορικό M Sport που είναι ενσωματωμένο στον πίσω άξονα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό. Επίσης παρέχεται η επιλογή της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M, η οποία διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Τα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά M, η μάσκα νεφρών M με τις οριζόντιες μπάρες και ο φωτισμός περιγράμματος BMW Iconic Glow, καθώς και οι τέσσερις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής, υπογραμμίζουν την ισχυρότερη έκδοση της νέας X3.

Όλα τα κινητήρια σύνολα συνδυάζονται με αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic, το οποίο περιλαμβάνει στάνταρ paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι. Για περισσότερη ‘εκρηκτικότητα’ διαθέσιμη είναι επίσης η λειτουργία Sport Boost στα μοντέλα που διαθέτουν το πακέτο M Sport, όπως επίσης και στην X3 M50 xDrive. Όλες οι εκδόσεις επωφελούνται επίσης από την πλήρως μεταβλητή κατανομή της ισχύος μέσω του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.

Στο δρόμο και συγκεκριμένα στα περίχωρα του Μονάχου, η νέα X3 αποδείχθηκε εξαιρετική, σαν να έβαλες στο μετάξι τροχούς, με λάβαρα την εξαιρετική ηχομόνωση, την απομόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους, την άριστη κατευθυντικότητα, την ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες, τη συμμετοχική δράση, την αίσθηση στιβαρότητας και πολλά άλλα που μας έκλεψαν αμέσως την καρδιά.

Η οδηγική εμπειρία αποκτά επιπλέον ενδιαφέρον, η ασφάλεια και η άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων αναβαθμίζονται, χάρη στην ακριβή ρύθμιση του συνολικού setup και φυσικά την ευρεία γκάμα συστημάτων ημιαυτόνομης οδήγησης και στάθμευσης, που σε βοηθούν ανά πάσα ώρα και στιγμή. Δεν αποτελεί είδηση πως κρύβει επιμελώς τον όγκο της και σε παροτρύνει να αυξήσεις ρυθμό, ακόμη κι αν πρόκειται για την “μικρή” δίλιτρη έκδοση των 200+ ίππων.

Το σύστημα διεύθυνσης υπακούει πειθήνια τις εντολές σου και ορίζει με ακρίβεια την πορεία του μπροστινού συστήματος, όταν φυσικά έχεις όρεξη να ασχοληθείς με την οδήγηση. Και το λέω αυτό γιατί η νέα X3 ξεπέρασε τον χαρακτηρισμό premium βαδίζοντας στα πρώτα βήματα του όρου “luxury”. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως προτιμάς να μετακινηθείς σταυροπόδι στο πίσω κάθισμα, παρά να ανεβάζεις σφυγμούς στο εμπρός αριστερά. Άλλωστε μην ξεχνάμε πως όσο περνούν οι γενιές η X1 παραπέμπει σε συνήθειες στη Χ3, η Χ3 στη Χ5, η Χ5 στη Χ7 και ούτω καθεξής.

Δεν χωρά αμφιβολία πως η “μεγάλη” X3 M50 xDrive ενσαρκώνει με τον καλύτερο τρόπο όλους εκείνους τους λόγους για τους οποίους το κοινό που αγαπά τις οδηγικές συγκινήσεις λατρεύει διαχρονικά τις BMW. Ακόμη και αυτές που προβάλλουν με το ύψος και τον όγκο τους τις πρακτικές-χρηστικές αρετές τους. Πίσω από την χοντρή δερμάτινη στεφάνη της λοιπόν σκαρφίζεσαι χίλιους λόγους προκειμένου να… παλιμπαιδίσεις, στέλνοντας την διάθεσή σου στα ύψη και το στροφόμετρο στις κόκκινες ενδείξεις.

Σε κάθε είδους διαδρομή, η X3 M50 xDrive προτίθεται να ικανοποιήσει τις πιο ακραίες οδηγικές επιθυμίες σου, αυτό από μόνο του αρκεί για να περιμένουμε με ανυπομονησία να την δοκιμάσουμε σε εγχώριο τερέν.

Η νέα BMW X3 διατίθεται ήδη στην Ελλάδα, με τις τιμές αγοράς να διαμορφώνονται ως εξής:X3 xDrive20: Από 68.700 €X3 xDrive30e: Από 72.900 €X3 M50i xDrive: Από 97.200 €X3 xDrive20d: Από 69.770 €