Το πετρελαιοφόρο του στόλου που υπάγεται στην Ομάδα Κρούσης του Αεροπλανοφόρου Abraham Lincoln υπέστη ζημιές στα ανοικτά των ακτών του Ομάν στην Αραβική Θάλασσα τη Δευτέρα, επιβεβαίωσαν αξιωματούχοι του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ. Το συμβάν έλαβε χώρα σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία για τις ΗΠΑ, την ώρα που το Ισραήλ έχει εκκινήσει πολεμικές επιχειρήσεις στον Λίβανο.

Το USNS Big Horn (T-AO-198) ήταν αγκυροβολημένο στα ανοικτά των ακτών του Ομάν, αφού υπέστη υποβρύχια πρόσκρουση (προσάραξε) στην πρύμνη του πετρελαιοφόρου, δήλωσε ο αξιωματούχος. Το Πολεμικό Ναυτικό σχεδιάζει τώρα να χρησιμοποιήσει ρυμουλκά για να μεταφέρει το πετρελαιοφόρο σε κοντινό λιμάνι.

«Το USNS Big Horn (T-AO-198), ένα πετρελαιοφόρο αναπλήρωσης καυσίμων, υπέστη ζημιά ενώ επιχειρούσε στη θάλασσα στην περιοχή επιχειρήσεων του 5ου Στόλου των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της νύχτας της 23ης Σεπτεμβρίου. Όλα τα μέλη του πληρώματος είναι προς το παρόν ασφαλή και ο 5ος Στόλος των ΗΠΑ αξιολογεί την κατάσταση», σύμφωνα με δήλωση αξιωματούχου του Αμερικανικού Ναυτικού.

Δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμούς ή διαρροές καυσίμων από το Big Horn, δήλωσαν δύο αξιωματούχοι του Πολεμικού Ναυτικού σήμερα. Όπως όλα δείχνουν πρόκειται να ρυμουλκηθεί στο Ντουμπάι. Οι ΗΠΑ έχουν στην Μεσόγειο ένα πυρηνοκίνητο υποβρύχιο να δρα ως αποτρεπτική δύναμη αλλά και το USS WASP.

It’s not looking good. I’ve been told by a shipowner the Navy does not have a spare oiler to deploy and is scrambling to find a commercial oil tanker to refuel the Abraham Lincoln carrier group.Updates over at gCaptain forum: https://t.co/nNG6uSYGJJ https://t.co/wGP2GTYyAw pic.twitter.com/ec2oN3CpSf— John Ʌ Konrad V (@johnkonrad) September 24, 2024

Έχει βλάβη στο πηδάλιο, μέχρι στιγμής η πληροφορία που είναι επιβεβαιωμένη είναι αυτή της προσάραξης

Οι αξιωματούχοι δεν ανέφεραν λεπτομερώς τις συνθήκες της σύγκρουσης, αλλά το περιστατικό συνέβη σε ένα τμήμα της Αραβικής Θάλασσας που μπορεί να είναι γεμάτο με μικρά αλιευτικά σκάφη και σκάφη που μπορούν να καταστήσουν δύσκολο τον ελιγμό ενός πλοίου τόσο μεγάλου όσο το πετρελαιοφόρο των 42.000 τόνων. Δεν είναι σαφές αν το Big Horn προσάραξε ή χτύπησε σε κάποιο υποβρύχιο αντικείμενο.

Μια αναφορά στον ιστότοπο ναυτιλιακών ειδήσεων gCaptain δημοσίευσε φωτογραφίες και βίντεο από έναν πλημμυρισμένο χώρο μηχανοστασίου και μια σπασμένη κολόνα πηδαλίου που οι χρήστες δήλωσαν ότι προέρχονται από το περιστατικό του Big Horn της Δευτέρας. Ένας αξιωματούχος του υπουργείου Άμυνας επιβεβαίωσε την ακρίβεια των φωτογραφιών στο USNI News την Τρίτη.

Το Big Horn ήταν το μόνο ειδικό πετρελαιοφόρο που επιχειρούσε στη Μέση Ανατολή για να παρέχει καύσιμα για την αεροπορική πτέρυγα επί του USS Abraham Lincoln (CVN-72) και τις συνοδείες που αντιστοιχούν στην ομάδα κρούσης. Η υπηρεσία έχει άλλες επιλογές για καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των συμμάχων των ΗΠΑ και των εμπορικών δεξαμενόπλοιων.

Δεν υπάρχει διαρροή καυσίμων καθώς πρόκειται για πετρελαιοφόρο με διπλό κύτος, όμως υπήρχε, τουλάχιστον χθες, εισροή νερού.

Εάν το Πολεμικό Ναυτικό καταφύγει στη χρήση ενός εμπορικού πετρελαιοφόρου ως προσωρινή αντικατάσταση, θα πρέπει να εγκαταστήσει ένα Ενοποιημένο Σύστημα Διαχείρισης Φορτίου και Ανεφοδιασμού Καυσίμων (CONSOL) για τις εν πλω επιχειρήσεις αναπλήρωσης.

Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει εξειδικευμένες εξέδρες ανεφοδιασμού, τεντωμένους εύκαμπτους σωλήνες ανεφοδιασμού και αντλίες καυσίμων μεγάλης χωρητικότητας – όλα απαραίτητα για την ασφαλή μεταφορά καυσίμων σε πολεμικά πλοία στη θάλασσα. Το δεξαμενόπλοιο θα απαιτήσει επίσης ισχυρά συστήματα επικοινωνίας και ελέγχου για τη διασφάλιση ακριβούς συντονισμού κατά τη διάρκεια των ελιγμών ανεφοδιασμού.

Αυτή η διαδικασία μετασκευής δεν είναι μικρό κατόρθωμα. Απαιτεί σημαντικές τροποποιήσεις στο εμπορικό πλοίο, που θα του επιτρέψουν να αντέξει τις μοναδικές καταπονήσεις και τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της άντλησης καυσίμων ενώ πλέει με πλήρη ταχύτητα.

Επιπλέον, ένα πλήρωμα του Αμερικανικού Εμπορικού Ναυτικού που έχει εκπαιδευτεί στις διαδικασίες CONSOL UNREP -μια πολύπλοκη και υψηλού κινδύνου επιχείρηση- θα πρέπει να μεταβεί αεροπορικώς στη Μέση Ανατολή για να επιβλέψει την επιχείρηση. Αυτό προσθέτει άλλο ένα επίπεδο πολυπλοκότητας σε μια ήδη δύσκολη κατάσταση.

Το Πολεμικό Ναυτικό αντιμετωπίζει επί του παρόντος σοβαρή έλλειψη πετρελαιοφόρων και πληρωμάτων για τη λειτουργία τους. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το Ναυτικό ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να αποσύρει 17 πλοία αναπλήρωσης και εφοδιασμού -συμπεριλαμβανομένου ενός πετρελαιοφόρου- λόγω δυσκολιών πρόσληψης Αμερικανών εμποροναυτικών.

Ενώ το Ναυτικό έχει δρομολογήσει πέντε νέα πετρελαιοφόρα κλάσης John Lewis – συμπεριλαμβανομένου του USNS Lucy Stone (T-AO 209) αυτή την εβδομάδα – και ανέθεσε στη NASSCO σύμβαση ύψους 6,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για οκτώ ακόμη, οι προκλήσεις εξακολουθούν να υφίστανται.

Πηγές:Gcaptain/USNI News