«Μία ευχάριστη βόλτα στην Ελλάδα και κουραφέξαλα» ήταν η μνημειώδης ατάκα του Τάνακ που συνοψίζει όσα είδαμε σήμερα. Αγωνία, εντάσεις, οριακά περάσματα και την Hyundai να κυριαρχεί.

To «Ράλλυ των Θεών» έδειξε για ακόμη μια χρονιά το σκληρό του πρόσωπο σε πολλούς συμμετέχοντες. Ωστόσο οι οδηγοί της Hyundai σίγουρα δεν πρέπει να έχουν παράπονο σήμερα.

Μπορεί οι Νεβίλ και Σόρντο να αντιμετώπισαν κάποια μικρά προβλήματα με τα i20 τους. Ωστόσο αυτά δεν στάθηκαν ικανά ώστε να τους θέσουν εκτός αγώνα. Εκείνος που έκλεψε την παράσταση, όμως, ήταν ο Οτ Τάνακ. Ο Εσθονός οδήγησε υπέροχα από το πρώτο μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο της ημέρας. Και δικαίως ξεκινάει αύριο πρωτοπόρος.

Σίγουρα η ατυχία του Οζιέ ευνόησε τον Τάνακ. Εντούτοις ο Οτ ήταν συνεχώς μέσα στο παιχνίδι και δεν άφηνε τον Σεμπ να απομακρυνθεί. Πλέον είναι το φαβορί για τη νίκη και θα οδηγήσει χωρίς πολλά ρίσκα μέχρι τέλους.

Το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι εάν η Hyundai θα δώσει team orders στον Σόρντο. Ο Ισπανός έχει κάνει έναν καταπληκτικό αγώνα και έχει κερδίσει την δεύτερη θέση με την αξία του. Ο τρίτος Νεβίλ, όμως, δίνει μάχη για το πρωτάθλημα οδηγών.

Φυσικά εάν ο Αμπιτεμπούλ επιλέξει να δώσει εντολή στον Ισπανό υπέρ του Βέλγου, τότε θα πλήξει εμμέσως τον Τάνακ. Ο Εσθονός έχει και εκείνος καλές ελπίδες για το πρωτάθλημα. Και σίγουρα δεν θα του αρέσει καθόλου μία τέτοια εξέλιξη.

Ιδίως ενθυμούμενος το τι είχε συμβεί πριν δύο χρόνια και πάλι στην Ελλάδα. Τότε ο Τάνακ έδινε μάχη για το πρωτάθλημα με τον Ροβάνπερα. Η Hyundai ήταν στο 1-2-3 και τότε -οποία σύμπτωση- με τον Νεβίλ πρώτο και τον Τάνακ δεύτερο. Και η ομάδα είχε επιλέξει να μην δώσει teamorders στον Βέλγο. Τι θα πράξει φέτος;

Βέβαια αυτός είναι ένας σχετικά ευχάριστος πονοκέφαλος για οποιονδήποτε team manager. Ιδίως σε σύγκριση με τους… πονοκέφαλους που έχουν αυτή τη στιγμή οι Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα και Ριτς Μίλνερ. Η ημέρα δεν είχε καλή εξέλιξη για κανέναν από τους δύο.

Για την Toyota η κακή ημέρα φάνηκε από το πρωί. Ο Έβανς είχε στην πρώτη ειδική επαφή με βράχο ενώ στο ίδιο πέρασμα προέκυψε και η βλάβη στο turbo του Yaris. Η ίδια βλάβη θα έπληττε και το αγωνιστικό του Οζιέ ενώ εκείνος κρατούσε την πρωτοπορία οδηγώντας φανταστικά.

Όσο για τον Κατσούτα, ο Ιάπωνας αψήφησε την σκληρή φύση του «Ράλλυ των Θεών» οδηγώντας από την αρχή πολύ επιθετικά. Και εκείνοι τον τιμώρησαν!

Η απογοήτευση ήταν εμφανής στο στρατόπεδο της Toyota. Και οι -όχι πλήρως αδικαιολόγητες- δηλώσεις του Οζιέ κατά του Νεβίλ το αποδεικνύουν. Λογικά, οι δύο οδηγοί θα προσπαθήσουν να αποσπάσουν τα μέγιστα από την Super Sunday και την Power Stage.

Τι να πει κανείς, όμως, και για την ατυχία του Φουρμό. Ο Γάλλος έδειχνε ικανός για podium οδηγώντας ταχύτατα αλλά και μυαλωμένα. Ωστόσο σε μία ανύποπτη στιγμή της Άνω Παύλιανης 2 οι ελπίδες το εξανεμίστηκαν. Πρόβλημα αντιμετώπισε με κλατάρισμα και ο Μουνστέρ στον Ταρζάν 2. Ωστόσο ο Γκρεγκουάρ κατάφερε να συνεχίσει.

Όμως δραματική ήταν η ημέρα και για τους συμμετέχοντες των υπόλοιπων κατηγοριών. Στο WRC 2 ο πρωτοπόρος είναι επίσης Εσθονός! Αλλά ο Ρόμπερτ Βίρβες δεν ανέβηκε στην πρώτη θέση παρά μόνον αφού ο Ροσέλ είχε κλατάρισμα στον Ταρζάν 2.

Αυτό δεν αναιρεί, φυσικά, το κατόρθωμα του Ρόμπερτ. Αλλά η αλήθεια είναι ότι μέχρι το σημείο εκείνο ο Ροσέλ είχε την κατάσταση υπό έλεγχο. Μετά την ατυχία του Γάλλου -ο οποίος παραμένει, βέβαια, στο παιχνίδι όντας 6ος στην κατηγορία του- η σειρά στο WRC 2 είναι: Βίρβες, Πάγιαρι, Καγιετάνοβιτς, Ζαλντιβάρ και Γκριαζίν.

Στην κατηγορία Junior WRC (RC3) η πρώτη τριάδα είναι: Μάιορ, Γιούργκενσον, Τουρκάν. Σε ότι αφορά του Έλληνες συμμετέχοντες η ημέρα σημαδεύτηκε από το ατύχημα του Λάμπρου Αθανασούλα, το οποίο οδήγησε και στην διακοπή της Άνω Παύλιανης 1. Πρώτο ελληνικό πλήρωμα στην γενική κατάταξη είναι εκείνο των Ρουστέμη/Μπακλώρη στην 16 θέση, με Skoda Fabia RS Rally 2.

Για το τέλος αφήσαμε την απάντηση του Αμπιντεμπούλ στον Οζιέ. Ο επικεφαλής της Hyundai δήλωσε: «Απλώς κοιτάξτε την γενική κατάταξη. Θα δούμε στο γκαλά της FIA τον Δεκέμβριο ποιος θα είναι πρώτος». Μη βιάζεσαι Σιρίλ. Είσαι στην χώρα που η ύβρις τιμωρείται σε χρόνο… dt!