Η πρόσφατη ανανέωση του Suzuki S-Cross δεν περιορίστηκε στον αισθητικό τομέα αλλά αφορά και σε αναβάθμιση του εξοπλισμού του. Ωστόσο, το όφελος για τον ιδιοκτήτη του είναι ουσιαστικότερο.

Πώς μπορεί κάποιος να προσεγγίσει το Suzuki S-Cross; Δεν εννοούμε πού μπορεί να το δει από κοντά αλλά πώς να το διακρίνει μεταξύ τόσο των μοντέλων της Suzuki όσο και των ανταγωνιστών του στην κατηγορία του.

Η δημιουργία του ήταν αποτέλεσμα της ανάγκης να αυξήσει η ιαπωνική εταιρεία τις πωλήσεις της, κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά. Φυσικά, ο καλύτερος και σίγουρος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό ήταν με τη δημιουργία ενός καινούργιου SUV μοντέλου.

Θυμίζουμε ότι η ιστορία του S-Cross ξεκίνησε πριν από περίπου είκοσι χρόνια με το Suzuki SX4, το μοντέλο που δημιουργήθηκε ως «δίδυμο» του Fiat Sedici. Στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε SX4 S-Cross, για να απομείνει ως S-Cross, από το 2021 και έπειτα σε κάποιες αγορές.

Εκείνη τη χρονιά, η Suzuki παρουσίασε την τρίτη κατά σειρά γενιά του η οποία είχε προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της SUV κατηγορίας. Άλλωστε, η εταιρεία ειδικεύεται και σε αυτή, εκτός από τα οχήματα πόλης.

Το νέο S-Cross ήταν πιο εντυπωσιακό σε σχεδίαση -η οποία είναι πιο ταιριαστή στον χαρακτήρα του- και ουσιαστικά πιο σύγχρονο. Ωστόσο, οι Ιάπωνες θέλησαν να το επικαιροποιήσουν τόσο για να γίνει περισσότερο ανταγωνιστικό, αλλά και να πληροί τη οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υιοθέτηση του αναθεωρημένου Γενικού Κανονισμού Ασφαλείας ΙΙ (GSR II) στα καινούργια αυτοκίνητα που ισχύει από τις 7 Ιουλίου 2024.

Τα νέα στοιχείαΟ Κανονισμός επιβάλλει την αναβάθμιση του βασικού εξοπλισμού των αυτοκινήτων με την προσθήκη περισσότερων στοιχείων που αυξάνουν την ασφάλεια επιβατών, πεζών και δικυκλιστών και υποβοηθούν τον οδηγό.

Συνέπεια αυτού, το S-Cross διαθέτει πλέον σε όλες τις εκδόσεις του τα συστήματα Lane Keep Assist, Intelligent Speed Assistant και Drive Monitoring System. Το τελευταίο διαθέτει ενσωματωμένη μια μικρή κάμερα η οποία εστιάζει στο πρόσωπο του οδηγού και αναγνωρίζει κόπωση σε αυτόν.

Η κάμερα είναι το τοποθετημένη στην κορυφή της έγχρωμης οθόνης αφής 9,0 ιντσών η οποία βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Επίσης, στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται σύστημα πλοήγησης και το infotainment υποστηρίζει διασυνδεσιμότητα smartphone μέσω USB και Wi-Fi. Έτσι, ο οδηγός ή και ο συνοδηγός δύνανται να χρησιμοποιούν ασύρματα εφαρμογές είτε Android Auto είτε Apple CarPlay.

Πέραν αυτών, στον βασικό εξοπλισμό τού S-Cross υπάρχουν έξι αερόσακοι, προβολείς LED, Adaptive Cruise Control, υπηρεσία συνδεσιμότητας και απομακρυσμένων λειτουργιών Suzuki Connect, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κλπ. Τέλος, το αμάξωμά του ανανεωμένου Suzuki S-Cross διατίθεται σε οκτώ διαφορετικά χρώματα.

Υπάρχουν αλλαγές σε κινητήρα ή ανάρτηση;Η απάντηση είναι αρνητική. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το S-Cross διέθετε τον τετρακύλινδρο 1.4 BoosterJet κινητήρα ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 129 ίππους και συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης 48 Volt. Αυτό προσδιορίζει ο χαρακτηρισμός «Hybrid» που συνοδεύει τη ονομασία του αυτοκινήτου.

Διαθέτει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 14 ίππων και μέγιστης ροπής 53 Nm. Ο ρόλος του είναι να συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου, να συνδράμει τον θερμικό κατά την επιτάχυνση και να μπορεί να φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 0,38 kWh που διαθέτει το σύστημα.

Να σημειώσουμε ότι ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας είναι της σειράς «Kappa» και έχει την κωδική ονομασία «K14D».Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό όλων των βαλβίδων (οι εισαγωγής ενεργοποιούνται μέσω ηλεκτρικού μοτέρ, ενώ οι εξαγωγής υδραυλικά), σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης (σημ.: 360 bar), επανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή για καλύτερη καύση και υπερσυμπιεστή μέγιστης πίεσης 1,1 bar.

Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων έχει «κοντή» κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις, ενώ οι τρεις τελευταίες «overdrive». H τελική σχέση μετάδοσης, επίσης είναι «κοντή».

Τέλος, η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο. Πίσω, υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας.

Στον δρόμο, εντός και εκτόςΕπειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για προσθήκη εξοπλισμού στο S-Cross, το γεγονός δεν επηρεάζει επί τοις ουσίας την οδική συμπεριφορά τού αυτοκινήτου.

Η δικίνητη έκδοση του μοντέλου δεν έχει την αυξημένη δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου της τετρακίνητης («AllGrip»), ωστόσο ο χαρακτήρας του οχήματος παραμένει.

Το αμάξωμά του είναι δυναμικό, όπως ταιριάζει σε ένα SUV της Suzuki, με τα έντονα στοιχεία τόσο στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου όσο και στους θόλους των τροχών. Την εικόνα συμπληρώνουν οι μπάρες οροφής.

Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι τα εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, με τη χαρακτηριστική διαμόρφωση η οποία είναι καινούργια για τα δεδομένα του μοντέλου και της εταιρείας. Το γεγονός ότι μεταξύ αυτών υπάρχει μια χρωμιωμένη εγκάρσια μπάρα -ενσωματωμένη στη γρίλια- κάνει τη μάσκα του οχήματος να δείχνει πιο ιδιαίτερη από πριν.

Πέραν αυτών, το μαύρο προστατευτικό πλαστικό που περιβάλλει το αυτοκίνητο (σε προφυλακτήρες, θόλους τροχών και μαρσπιέ) και οι ασημί χρώματος πλαστικές ποδιές εμπρός και πίσω συμβάλλουν στη συνολική εικόνα τού εξωτερικού.

Στο εσωτερικό, η διαμόρφωση και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αντιπροσωπευτικά της εταιρείας και του S-Cross υπό την έννοια ότι το αποτέλεσμά τους είναι τυπικό ενός Suzuki.

Έτσι, στο επάνω μέρος του ταμπλό αλλά και χαμηλά σε αυτό υπάρχει σκληρό πλαστικό ενώ στο κέντρο ενσωματώνεται μαλακό υλικό. Η ποιότητά τους δείχνει καλή και η εντύπωση που σου δημιουργείται είναι πως αντέχουν στον χρόνο.

Οι φυσικοί διακόπτες είναι πολλοί και τοποθετημένοι τόσο στην κονσόλα και αριστερά από το τιμόνι, όσο και πάνω σε αυτό. Αν και φαίνονται «πολυάριθμοι», η ένδειξη προσδιορισμού καθενός από αυτούς είναι ευδιάκριτη και ο οδηγός συνηθίζει εύκολα τη θέση που βρίσκονται και τον χειρισμό τους.

Τα εμπρός καθίσματα είναι τοποθετημένα σχετικά ψηλά και σχετικά σφιχτά σε αίσθηση. Οι πίσω επιβάτες κάθονται ακόμα ψηλότερα από τους εμπρός και έχουν καλό ωφέλιμο χώρο, τόσο για τα πόδια τους όσο και σε ό,τι αφορά στο πλάτος και στο ύψος, αντίστοιχα.

Γενικά, το S-Cross είναι ευρύχωρο και πέντε ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν χωρίς να περιορίζονται. Η πρόσβαση και η έξοδος προς και από την καμπίνα γίνεται με ευκολία, καθώς οι πόρτες ανοίγουν υπό γωνία σχεδόν 90 μοιρών.

Τέλος, το πορτμπαγκάζ μπορεί να δεχτεί πολλές αποσκευές ενώ στο πλάι του (στους θόλους) έχει διαμορφωμένες πρακτικές θήκες για την τοποθέτηση και συγκράτηση ευαίσθητων ή εύθραυστών αντικειμένων.

Το S-Cross με τον 1.4 BoosterJet κινείται απλώς με ικανοποιητικό τρόπο αναφορικά με την απόδοση του κινητήρα του. Η ροπή του αποδίδεται απροβλημάτιστα από τις περίπου 2.000 σ.α.λ. μέχρι τις περίπου 4.500 σ.α.λ.

Βεβαίως, η προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος σε αυτόν βελτίωσε ελαφρώς και την απόδοσή της στις χαμηλότερες σ.α.λ. σε σχέση με ό,τι ίσχυε στην έκδοση μόνο με τον θερμικό κινητήρα.

Η ανάρτηση είναι σφιχτή σε αίσθηση, ωστόσο η εμπειρία των ανθρώπων της εταιρείας σε αυτόν τον τομέα είναι πολύ σημαντική και χρήσιμη ως προς το αποτέλεσμα.

Εντός δρόμου, ο οδηγός καταλαβαίνει από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσει ότι το S-Cross είναι δεμένο ως σύνολο ανάρτησης και πλαισίου. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση για τα δεδομένα της κατηγορίας και το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται γρήγορα στην αλλαγή κατεύθυνσης.

Το ύψος του αυτοκινήτου από τον δρόμο είναι 175 χλστμ. Χάρη στη χρήση σχετικά σκληρών αμορτισέρ, η κλίση του αυτοκινήτου στις στροφές δεν είναι μεγάλη και η γενικότερη οδική συμπεριφορά του κρίνεται θετικά.

Στην περίπτωση κίνησης σε χωματόδρομο η ανάρτηση επίσης λειτουργεί με ικανοποιητικό τρόπο και οι επιβάτες μεταφέρονται με άνεση και χωρίς να ταλαιπωρούνται από έντονη ταλάντωση.

Σε ό,τι αφορά στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έχει μέτρια αίσθηση και δεν αρέσκεται στις γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Γενικά, ο οδηγός πρέπει να κινεί τον μοχλό με σχετική δύναμη κάθε φορά.

Τέλος, το επίπεδο θορύβου κατά το ταξίδι δεν είναι ενοχλητικό και αυτός είναι αεροδυναμικός κυρίως.

Συμπερασματικά, το S-Cross είναι καλοκατασκευασμένο και καταλαβαίνεις εύκολα ότι είναι προσεγμένο μηχανολογικά. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 7,7 λίτρα/100 χλμ. η οποία είναι καλή για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Να σημειώσουμε ότι η δικίνητη έκδοσή του με το ήπια υβριδικό σύστημα εξαιρείται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet Hybrid (48V) 129 PS 2WDΚινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.373 ccΜέγιστη ισχύς: 129 PS/5.500 rpmΜέγιστη ροπή: 235 Nm/2.000-3.000 rpmΜέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 14 PSΜέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα: 53 NmΜετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΚιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεωνΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 9,5 secΤελική ταχύτητα: 195 km/hΜέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,4/7,7 1 lt/100 kmΕκπομπές CO2: 121 gr/kmΔιαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.305/1.786/1.580* mmΜεταξόνιο: 2.600 mmΒάρος: 1.205 kgΧώρος αποσκευών: 430-1.230 ltΤιμή: Από 22.680 ευρώ («GL»)

* Χωρίς μπάρες οροφής.