Η Volkswagen επεκτείνει τη γκάμα του ηλεκτρικού icon car με δυο νέες εκδόσεις, αυτή με μακρύ μεταξόνιο (LWB) και αυτή με ισχυρότερη καρδιά και αθλητικά χαρακτηριστικά (GTX).

5 Ιουλίου, 2024
13:00
Αποστολή στο Ανόβερο: Γιάννης Τσιρογιάννης (gt@carmgz.gr)

Το νέο ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο εντυπωσιάζει με την πρακτικότητα που προσφέρει το τεράστιο εσωτερικό για έως και επτά άτομα, ενώ ο εκδρομικός χαρακτήρας του ενισχύεται ακόμη περισσότερο αφού μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του εύκολα ποδήλατα και θαλάσσιες σανίδες.

Από την άλλη, περισσότερη δύναμη από ποτέ χαρακτηρίζει την ναυαρχίδα της σειράς, το ID. Buzz GTX με απόδοση 250 kW (340 PS) και μπόλικη άμεσα διαθέσιμη ροπή. Αυτό το μοντέλο διαθέτει τη δύναμη που χρειαζόταν εξαρχής το εκκεντρικό αυτοκίνητο της VW, ενώ η ύπαρξη δυο ηλεκτροκινητήρων (ένας σε κάθε άξονα) προσφέρει στάνταρ τετρακίνηση, οπότε υψηλά επίπεδα πρόσφυσης αλλά το κυριότερο και σημαντικές ικανότητες ρυμούλκησης.

Το ID. Buzz GTX προσφέρεται με κανονικό ή μακρύ μεταξόνιο. Με κανονικό μεταξόνιο, τροφοδοτείται από μια νέα μπαταρία 79 kWh, ενώ η έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο εξοπλίζεται αυτόματα με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 86 kWh. Η μεγαλύτερη εμβέλεια, καθώς επίσης και οι μικρότεροι χρόνοι φόρτισης σε DC φορτιστή αποτέλεσαν τις νέες προκλήσεις για την VW. Χάρη στην μπαταρία των 86 kWh, η μέγιστη εμβέλεια (WLTP) του νέου ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο κυμαίνεται μεταξύ 453 και 487 χιλιομέτρων, ανάλογα με τον εξοπλισμό, (ID. Buzz Pro με κανονικό μεταξόνιο και μπαταρία 79 kWh: 423 έως 461 χιλιόμετρα). Το αντίστοιχο εύρος WLTP για το ID. Buzz GTX δεν είναι ακόμη διαθέσιμο, καθώς η έγκριση τύπου δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Όλες οι εκδόσεις των 79 kWh του ID. Buzz, μπορoύν να «ανεφοδιάσουν» ρεύμα σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC με χωρητικότητα φόρτισης έως 185 kWh (παλαιότερα ήταν 170 kW). Στην περίπτωση των εκδόσεων των 86 kWh, η δυνατότητα ισχύος σε DC φορτιστή σκαρφαλώνει στα 200 kWh. Η μπαταρία των 79 kWh φορτίζει από 10 έως 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά στη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης. Η αντίστοιχη τιμή για τις μπαταρίες 86 kWh είναι επίσης μικρότερη από 30 λεπτά λόγω της υψηλότερης χωρητικότητας φόρτισης.

Οι εκδόσεις του ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο (LWB: 3.239 χιλιοστά) έχουν συνολικό μήκος 4.962 χιλιοστά. Σε σύγκριση με τις εκδόσεις με κανονικό μεταξόνιο (NWB: 2.989 χιλιοστά), αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 250 χιλιοστά. Το πρόσθετο μήκος δημιουργεί χώρο για έως και επτά θέσεις (δύο μπροστά, τρεις στη 2η σειρά καθισμάτων, δύο στην 3η σειρά καθισμάτων (2/3/2) και ακόμη περισσότερο χώρο αποσκευών με τη νέα και μεγαλύτερη μπαταρία 86 kWh. Με πέντε άτομα, η μέγιστη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να φτάσει τα 1.340 λίτρα, ενώ, ακόμη και με επτά άτομα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών εξακολουθεί να είναι 306 λίτρα. Εάν οι πλάτες και των πέντε καθισμάτων της δεύτερης και της τρίτης σειράς αναδιπλωθούν, ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξάνεται στα εντυπωσιακά 2.469 λίτρα. Το ID. Buzz με κανονικό μεταξόνιο, μπορεί τώρα να διαμορφωθεί σε 6θέσιο (2/2/2), μέχρι τώρα ήταν διαθέσιμο μόνο ως πενταθέσιο (2/3).

Η εντελώς νέα γενιά συστημάτων Infotainment (στο βασικό εξοπλισμό) με διαισθητική πλοήγηση στο μενού και πολύ γρήγορη υπολογιστική ισχύ, δίνει το παρών στις δυο νέες εκδόσεις του ID.Buzz. Η οθόνη αφής του συστήματος έχει πλέον μέγεθος 12,9 ιντσών αντί για 12,0. Νέα είναι επίσης η φωτιζόμενη μπάρα αφής για έλεγχο θερμοκρασίας και έντασης.

Ο νέος φωνητικός βοηθός IDA7 λειτουργεί με φυσικές φωνητικές εντολές. Δεν επιτρέπει μόνο τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος, αλλά παρέχει επίσης απαντήσεις σε ερωτήσεις γενικής γνώσης χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική σύνδεση με βάσεις δεδομένων όπως η Wikipedia. Ο καινοτόμος φωνητικός βοηθός IDA διαθέτει επιπλέον ενσωμάτωση ChatGPT (AI/τεχνητή νοημοσύνη).

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό, είναι η εφαρμογή Wellness7 που χρησιμοποιεί προρυθμισμένα προγράμματα για να προσαρμόζει διάφορες λειτουργίες του οχήματος με στόχο τη βελτίωση της ευεξίας κατά την οδήγηση ή τη φόρτιση. Επιπλέον, το ID. Buzz μπορεί πλέον να παραγγελθεί με head-up display νέας γενιάς. Υπάρχουν επίσης νέα συστήματα υποβοήθησης, συμπεριλαμβανομένου του Park Assist Pro7 με λειτουργία για απομακρυσμένη στάθμευση μέσω smartphone. Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου είναι μια άλλη νέα προσθήκη και προειδοποιεί για μηχανοκίνητα οχήματα και ποδήλατα που πλησιάζουν πίσω από το αυτοκίνητο όταν ανοίγει μια από τις θύρες.

Δύο επίσης νέα χαρακτηριστικά στο ID. Buzz είναι η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή με έξυπνο τζάμι, και τα παράθυρα στις συρόμενες πόρτες που γλιστρούν προς τα μέσα ηλεκτρικά όταν ανοίγουν. Και τα δύο, είναι διαθέσιμα για όλα τα μοντέλα και με τα δύο μεταξόνια. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, οι συρόμενες πόρτες και το καπό του πορτμπαγκάζ ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά. Η έξυπνη γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή έχει επανασχεδιαστεί πλήρως. Με διάφανη γυάλινη επιφάνεια 1,5 m2 (1,54 x 0,93 m), αποτελεί την μεγαλύτερη από όλα τα μοντέλα που έχει παρουσιάσει ποτέ η Volkswagen.

Η γυάλινη επιφάνεια εκτείνεται τόσο στην πρώτη όσο και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Το έξυπνο γυαλί μπορεί να αλλάξει ηλεκτρικά από διαφανή σε αδιαφανή κατάσταση και αντίστροφα μέσω ενός ρυθμιστικού αφής (που βρίσκεται μπροστά από τον εσωτερικό καθρέφτη μεταξύ οδηγού και συνοδηγού) ή μέσω του φωνητικού βοηθού IDA. Η εναλλαγή πραγματοποιείται μέσω ενός στρώματος PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal) ενσωματωμένο στο γυαλί.

Στο Ανόβερο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ισχυρό ID. Buzz GTX των 340 ίππων. Από την οπτική επαφή μας, το life style όχημα της VW κερδίζει την εκτίμησή σου, με την χαρακτηριστική διχρωμία στο αμάξωμα και τις δυο χρωματικές επιλογές (κόκκινο-μαύρο) στα πρότυπα των GTI της φίρμας. Η επιπλέον δύναμη “κολλά γάντι” στο μεγάλο και βαρύ όχημα με την πληθωρική παρουσία στο δρόμο, όχι τόσο για να γράφει νούμερα επιδόσεων ή να ξεκινά “σφαίρα” στα φανάρια, αλλά πολύ περισσότερο, για να προσπερνά άνετα τα προπορευόμενα οχήματα και να ταξιδεύει εύκολα με μεγάλες μέσες ωριαίες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Εκτός από την τετρακίνηση που προσφέρουν οι δυο ηλεκτροκινητήρες και την παραπάνω συγκριτικά ισχύ, το GTX διαθέτει και ανάλογες (πιο σφιχτές) ρυθμίσεις στην ανάρτηση, προκειμένου να κουμαντάρει καλύτερα τους νόμους της αδράνειας, αφήνοντας ένα πιο “αθλητικό” αποτύπωμα – σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις – στον ουρανίσκο του οδηγού. Το αποτέλεσμα πάντως είναι αρκετά ελκυστικό, αφού πολλές φορές ξεχνάς την μεγάλη μάζα του ID. Buzz, και είσαι πεπεισμένος πως οδηγείς ένα πιο συμπαγές και ικανότερο στο δρόμο αυτοκίνητο.

Εν κατακλείδι. Οι δυο νέες εκδόσεις του ID. Buzz αναπτερώνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον για ένα μοντέλο που έχει ήδη συζητηθεί πολύ στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα. Πρόκειται να έρθουν στη χώρα μας στα τέλη του τρέχοντος έτους, σε τιμές αγοράς οι οποίες δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές. Περισσότερα λοιπόν, θα σας πούμε σε λίγους μήνες, οπότε υπομονή…